«А был ли мальчик?» – про пруфи і театральний чекліст
Загалом, не лише про пруфи йтиметься (для тих, хто все ще лінується поглянути в словник, що то за звір такий – розгадка десь посередині тексту).
Є про що поговорити у більш широкому сенсі.
Вчора представив пілотний проект відеодайджесту українських прем’єр місяця.
Протягом січня відслідковував фейсбук-спільноти, які працюють в режимі агрегаторів за фільтром прем’єр місяця. За мінусом ну зовсім вже самодіяльності, згадувань про прем’єри січня, які відбулися, було зібрано ВІСІМ.
З моменту публікації почалися «застрибування в останній вагон» – а ми також відпрем’єрилися, а про нас там нема.
Гуд, відкриваю надстрашну таємницю як лишатися на поверхні свідомості принаймні театральної спільноти (робота з театральною цільовою – це окрема тема).
ПРЕПРОДАКШН
Обрання драматургічного матеріалу, репетиційний період, залучення авторів (у випадку, якщо живі), методична робота з інформаційної підтримки тощо.
Ще влітку 18-го почали з’являтися в ЗМІ публікації про обраний Тамарою Труновою текст Олега Сенцова до постановки. Прем’єра відбулася 7 грудня.
Національний драматичний театр допустив в святая-святих – в коріоланові майстерні.
Прем’єри за своїми виставами відвідує Марія Матіос (і мова не лише про театри Києва та Івана-Франківська. Восени 18-го це було, наприклад, в Чернівецькому облмуздрамтеатрі.
Ну і звісно, пакет дизайнерських матеріалів (перелік може доповнюватися):
- Розробка ключового образу вистави;
- Адаптація визуалу на використовувані формати (від стандартних вертикальних та горизонтальних А4, до соцмережевих варіацій);
- Анонсування на власних ресурсах (сайт, сторінки в соціальних мережах);
- Прес-анонси та залучення інструментів PRдля отримання публікацій;
- Робота з профільними виданнями (сайти та спільноти-агрегатори тощо).
І як сил і наснаги вистачає – то ще й промоція. Дещо з прикладів наводив в маркетинговому огляді.
Проте кіношники випробовують різні промоційні можливості.
Хоча, на цьому може історія і завершитися – діло до прем’єри можна і не доводити – лишитися недосказоністю (театральний приклад з «Ріверсайд Драйв» в Молодому театрі чи ресторанна «Перша Львівська хвойдарня»).
Саме тому пруфи (англ. proof – доказ) – діло серйозне!
ПРОДАКШН
Організація прем’єрного чи допрем’єрного івенту в театральній царині – це частіше дичина. Максимум – післявиставний фуршет (ні в якому разі не засуджую, а лише констатую недовикористання можливостей).
Організація професійної театральної фото і відео зйомки.
Тут можна довго балакати, але так і залишається фактом зачатковий рівень фото та відеоматеріалів з вистав.
ДОРОГОЮ ЦІНОЮ ПЕРШИЙ ТРЕЙЛЕР
Опубліковано Театр імені Юрія Дрогобича Пʼятниця, 1 лютого 2019 р.
Сегмент театральної фотографії – цілина непахана, хоча і починають з’являтися перші цікаві приклади
ПОСТПРОДАКШН
Відпрацював прем’єру до і після ще не варто зупинятися.
Адже тепер – найголовніший стрибок до валу глядача – грамотне подання результатів переданонсів та прем’єр, на яких буває лише обмежена кількість глядачів.
Тож тут хто в що гаразд – екзитпул враження (бліц відео), моніторинг мереж та робота із відгуками, публікація альбомів фотографій, пости/перепости публікацій, подальша планова робота з вже випущеною виставою (анонсування, запрошення, розіграші, відеопровокації…).
Якщо виконано бодай щось з цього переліку, є ймовірність, що про прем’єру вашої вистави дізнається бодай ще хто, окрім задіяних на постановці.
А коли до діла підійти комплексно – то можна отримати чудові попередні продажі, аншлагові зали, купу публікацій… Звісно, якщо є такі плани і завдання у театра…
PS. Текст вийшов досить сумбурний, і до кожного з розділів можна додавати і додавати тез, прикладів та ілюстрацій. Тож, обов’язково так в подальшому і буде. Свої спостереження пишіть в коментарях, в лічку, розказуйте при зустрічі.