2019 рік українського театру. Театр і маркетинг

Мікрошажочками, напівкрочками, але український театр стає на маркетингові рейки.
Звісно, мова про найбільш прогресивних представників.

Тож, що маркетингового було зафіксовано протягом 2019 року?

РЕБРЕНДИНГ

Перемогу в конкурсі на посаду директора – художнього керівника Київського академічного театру драми і комедії на лівому березі Дніпра Стас Жирков виборов 21 січня. Певний час до вступу на посаду, 100 днів керівництва… Одним словом, вже 24 червня відбувся масштабний перезапуск театру. Спершу – візуальний.

Театр отримав нову актуальну айдентику (розробка агенції Havas Kyiv) – єдина концепція, під яку розгортаються всі візуальні прояви театру. З того часу – нові афіші, буклети, мерч, сайт…

Наступний крок – реорганізація на змістовне наповнення холу театру. Місце, яке до того роками використовувалося як чистилище – із ускладненим проходом, поклонними віконцями каси та адміністратора тощо – залишилися у згадках бувалих. Відтепер вхід до театрального лоббі Лівого берегу вільний, навіть за відсутності квитка на виставу. Зайти на каву можна запередчасно до самої вистави.

Решта змін також в наявності – кадрові, репертуарні… Проте вони не в фокусі маркетингового огляду. Під слоганом «Тримайся свого берега» театр перейшов до другого року оновленого керівництва.

Літо 2019 внесло ще одне коригування до звичної та важкопромовляємої назви. Київський муніципальний театр опери і балету для дітей та юнацтва залишився на папері, а перед глядачем з’явилася Київська опера. За відомостями з відкритих джерел, ребрендингом в театрі зайнялися власними силами.

Окремі оновлення торкнулися і самого приміщення. Театр отримав ремонт, новий звук та світло… Проте це знову вже за межами маркетингу.

З дати створення у 1998-у до отримання власного майданчика на Михайлівській 24-Ж у 2009-у, минуло цілих 11 років творчого життя Центру мистецтв «Новий український театр». Перші кроки з ребрендингу театру датовані листопадом 2019-го. Назва – за геолокацією в центрі української столиці – «Театр на Михайлівській».

За робота також взялися власними силами (лого та концепція – від головного художника театру Анастасії Кононенко). В логотип закладено ознаки «театру для всієї родини» – театр-дім, у якому завжди панує тепла, майже домашня атмосфера. І, звісно, дім, в якому запалюють зірки – нові яскраві імена і серед акторів, режисерів, авторів, музикантів (дебюти на сцені театру трапляються різні).

КЛЮЧОВИЙ ОБРАЗ ВИСТАВИ

Театри все більше приходять до думки, що наявність унікального образу вистави грає на підвищення впізнаваності продукту, навіть, якщо не можуть вимовити це подібними маркетинговими термінами.

Саме тому паралельним процесом до репетицій стає цілий комплекс робіт по роботі з образом: фотозйомка, обробка матеріалу та дизайнерське рішення по створенню афіші й дотичних до неї матеріалів (про внутрішню кухню створення ключового візуалу вистави запланований окремий матеріал на порталі).

Наразі лише загальними колажами.

Необхідність яскравого та впізнаваного образу особливо чуттєво починають розуміти перед виїздом за кордон. Під свою участь у міжнародному фестивалі в Единбурзькому фестивалі із виставою «Король Убю», театр «Мізантроп» влаштував епатажну фотосесію, за мотивами якої пройшла авторська виставка фотографа Якова Герінга «UBU THE KING».

Певні еволюційні шляхи спостерігаються як в афішах місяця окремих театрів.

Так і в подачі окремих вистав.
Яскраво видно еволюційний розвиток на прикладі «головної» драматичної сцени країни – він фотовіньєтки до оригінального задуму (афіші йдуть по зростаючій. Взірці 2019-го – квартет праворуч).

В цілому, є досить цікаві дизайнерські приклади в Києві (у кожного, звісно, різне завдання, цільова тощо).

І, що особливо надихаюче – є в регіонах.

ПУБЛІКАЦІЇ

Тему театрального маркетингу кількаразово піднімав за межами «Театральної риболовлі».

Публікація в MC.today стала логічним продовженням тексту на порталі «Риболовлі» – на одному порталі говоримо про маркетинг для театралів, на іншому – про театр маркетологам.

Розлогий текст про «Цей багатоликий маркетинг!» – саме так сформулювали тему номеру у грудневому випуску журналу «Маркетинг і реклама» – вийшов із прикладами з театральної царини. Весь номер присвячено глибокому проникненню маркетингу повсякденне життя сучасної людини.

СПЕЦ-КУРС ТЕАТРАЛЬНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ

І цілком закономірно на перетині театру (як хобі) та маркетингу (як професії) народився спецкурс. «Креативний менеджмент» на театральних кейсах вичитав в Університеті сучасних знань.

Проникнення маркетингу в театр вже не спинити.
Відповідно, далі буде…