Сценографічне трієнале в Київській картинній галереї
Над виробництвом кожної вистави працює чимало людей, більшість з яких так і залишається невидимою для глядача. Мало хто знає драматургів в обличчя, режисерів все більше по іменам. Про сценографів та театральних художників далеко не завжди навіть у театральних програмах згадують.
В хорошій виставі художнє вирішення складає суттєву частину роботи. Чи будуть актори по сцені безсистемно пересувати стільці, чи працюватимуть із образом вистави, багато в чому залежить від художника. Про пошук істини в суперечках між Сергієм Данченко та Данилом Лідером ходять легенди. І разом із тим сценографія до вистави «Тев’є-Тевель» є наочним прикладом, який давно вже увійшов до підручників.
Ім’я Данила Лідера носить Трієнале сценографії, що розпочало роботу від сьогодні у Національному музеї «Київська картинна галерея».
З малюнка Лідера, датованого 1945 роком виставка і розпочинається.
Виокремити чітку лінію, яка б розкривала виставка, не вдалося – в приміщеннях музею зібрано все, що є дотичним до роботи театрального художника, художника по костюмах. Розбивка експозиції зроблена по авторам – одне ім’я – низка робіт.
Частина експонатів представлена у вигляді малюнків (у тому числі ескізних), частина – макетами, інші – картинами в рамках. Окремо зустрічаються костюми та афіші до вистав.
Особливий інтерес представляють ті роботи, які ілюструють задум художника щодо трансформації сценічного простору протягом вистави.
Макети по типу велика сцена, на якій одиноко сумують три сестри (чи ти стільці, чи три дивани…) викликали відверте здивування своєю присутністю.
Основа експозиції – художнє оформлення до вистав драматичного та музичного театрів. Не зміг для сее знайти виправдання відсутності в такій різношерсній компанії художників театру ляльок. Хоча, це всього лише четверта виставка, й можливо, до лялькарів ще діло дійде.
В програмі заявлено круглий стіл та спілкування із художниками.
Працює виставка до 12 січня.