Друга «Дванадцята»
Для складання враження про левову частку київських вистав цілком достатньо і одного перегляду постановки. Одних – повнісні і до кінці, іншим і того забагато…
Вистав, яких бачив тричі – рівно одна, і про неї особлива історія, яку навіть зафіксував у відеоформаті мінісеріалом…
Між цими полярними категоріями – вистави, переглянув які раз – розумієш – треба ще!
Моя перша «Дванадцята ніч» прийшлася на грудень 17-го. А через дев’ять місяців з прем’єри, коли студенство богомазівського курсу освоїлася настільки, що крім філігранної гри з’явився справжній раж, вирішив ту саму «Ніч» повторити
Хоча, як «ту саму». Текст та географія ролей, звісно, залишилися подібними до першого перегляду. Але внутрішнє наповнення зросло неймовірно. Тож, вистава особисто мені зносила дах двічі. І якщо перший раз це було від гострої необхідності у самоклонуванні, щоб бодай таким чином увібрати в себе усе зі складеного режисером колоритного театрального бутерброду за рецептом панів Шекспіра-Андруховича. Дахозніс другої «Ночі» – осінь 2018-го – зовсім інша категорія. Це немов повернувся до улюбленої книжки, яку до того прочитав, і сюжет добре відомий, і все таке… А виявляється, що за відомим шаром «з вогнищем на полотнищі» відкриваються «потайні дверцята»…
Вистава вже поїздила фестивалями, обклалася нагородами – врожай «Пекторалей», премія «Дзеркало сцени»… Було б вже спочивати на лаврах, але нічого подібного – вона настільки жива та пульсуюча, додала в вазі ще більшого колориту… І в першу чергу акторськи. Ідеально зіграна гамма студентом музучилища та вона ж у виконанні віртуоза – це одночасно одна і не одна й та сама гамма. Наразі актори в тому стані, який їх переповнює вдоволенням від своїх ролей, від партнерства, вистави. І їх стан – просто-таки заразний – м’язи лиця від самого початку переходять в режим задоволеної посмішки, де й залишаються ще багато часу після завершення
Навмисний похід на вже бачену виставу – це фокусування на певних деталях. Один цілісний її організм просто густонаселений окремими міні виставами. Починаючи з «хореографії» сценічного простору та власної музичної «кардіограми», і доходячи до акторських робіт
І цілком очевидна пролема виокремлення бодай кого з числа виконавців, коли вони всі блискучі, та режисерські збалансовані. Це вже не говорчячи про те, що рівень партнерського плеча та витриманий темпоритм – предмет для заздрощів багатьом київським виставам
НЕЗАПЛАНОВАНЕ СПОСТЕРЕЖЕННЯ
Основних персонажів у виставі – за кількістю зодіакальних сузір’їв. І як воно так сталося, що Актор – Персонаж – Знак зодіаку співпали – не пояснити. Перелік виконавців – за програмкою, а інформація про зодіак – з базового опису (нічого спеціально не дописував). Тож, у шекспіро-богомазівському зодіокальному колі – кожному по сузір’ю.
ОВЕН – Макар ТИХОМИРОВ – ОРСІНО, Князь Іллірійський
Володіють достатньою силою і цілеспрямованістю, щоб пробитися вперед навіть в тих випадках, коли обставини, здавалося б, складаються не на їхню користь. Овни не вміють поступатися навіть з тактичних міркувань, чим немало шкодять собі.
ТЕЛЕЦЬ – Христина ЛЮБА – МАРІЯ, покоївка Олівії
Тельці мають благородний і незалежний характер. Маючи силу, вони, як не дивно, не поспішають її використовувати, чекаючи на найкращу нагоду. Наполеглива праця, а не везіння, сталість, а не порив – ось ключ до успіху в житті Тільців.
БЛИЗНЯТА – Євген ГРИГОР’ЄВ – КУРІО, дворянин на службі у Князя Орсіно
Знак, наділений спостережливістю, але не вмінням отримати від цього користі
РАК – Анастасія ПУСТОВІТ – ОЛІВІЯ, графиня з Іллірії
Особливо чутливий знак – навіть мимохіть вимовлене недобре слово здатне занурити їх у депресію; при цьому Рак має досить сильної внутрішньої енергії, і можна не сумніватися, що його пригнічений стан швидко буде передано оточуючим. Але не варто уявляти Рака постійним меланхоліком, щомиті страждають від недосконалості світу – посміятися він теж любить і почуттям гумору наділений досить непоганим.
ЛЕВ – Павло ШПЕГУН – ПАН ЕНДРЮ ТРЯСОЩОК, приятель Пана Тобіаса
Леви відрізняються лінивою силою і величезною амбітністю. Прагнення досягти вершин в усьому переслідує Левів все життя, однак знаходить реалізацію швидше в очікуванні благ від долі, ніж в активній боротьбі за них; коли успіх нарешті знаходить Лева, він приймає це як належне.
ДІВА – Олександр БЕГМА – БЛАЗЕНЬ з дому Олівії
Надзвичайно уважний до деталей і мимоволі відзначаючий недосконалість цього світу. Особливо в тих областях, де виправити ситуацію в їхніх силах
ТЕРЕЗИ – Марія ЗАНИБОРЩ – ВІОЛА, юна жінка з Мессаліни, після кораблетрощі викинута на берег Іллірії, де з’являється під іменем Цезаріо
Люди, що народилися під цим знаком, скромні, чарівні і доброзичливі. Вони не ображаються через дрібниці і намагаються не завдавати болю близьким, прагнення та бажання яких здатні вгадувати завдяки надзвичайно розвиненій інтуїції.
СКОРПІОН – Олександр РУДИНСЬКИЙ – ПАН ТОБІАС РИГ, дядько Олівії
Зустрівши Скорпіона, Ви можете бути впевнені в одному – з ним буде цікаво, але майже завжди небезпечно. У будь-якому випадку, це не та людина, в присутності якого можна розслабитися.
СТРІЛЕЦЬ – Олександр КОВАЛЬ – МАЛЬВОЛІО, слуга-розпорядник у домі Олівії
Впевнений у власній бездоганності і навіть найсправедливішу критику пропускає повз вуха, а добрі поради відхиляє найгрубішим чином.
КОЗОРІГ – Олександр БОДНАР – СЕБАСТЬЯН, брат-близнюк Віоли
Людей, які народилися під знаком Козерога, об’єднує велика життєва стійкість і терпляче прагнення до хорошого результату в усьому.
ВОДОЛІЙ – Артем ШЕМЕТ – АНТОНІО, друг Себастьяна
Люди, народжені під знаком Водолія, відрізняються особливою чутливістю і ранимістю. Вони можуть бути оточені знайомими, але рідко мають близьких друзів, яким можуть довіритись.
РИБИ – Михайло ДАДАЛЕВ – ФАБІАН, мешканець дому Олівії
Добре знаючи, що їм під силу, а що ні, представники цього знаку ставляться до власної персони трохи іронічно, а от від інших вимагають серйозності.
І традиційна рубрика «Театральний уклін»