Театральний дайджест #2-3 (59)
В практиці дайджестів «Театральної риболовлі» – це є третій випадок, коли виходить здвоєне число. Перші два місяці 2023-го року, на які припадає п’ята річниця назви «Театральна риболовля», видалися ось якими.
ХРОНІКА ВОЄННОГО ЧАСУ
Страшні слайди фіксації з’являються знову і знову.
Фотокадри деокупованого Херсона, в якому Херсонський театр ляльок отримав пошкодження даху над сценою, штанкет, ліхтарів, проводки…
«ВЕЧІРНІЙ РИБОЛОВ»
Свіжезапущений ютуб-проєкту «Вечірній Риболов» окреслює своє коло інтересів. За три місяці, 13 гостей у 18 епізодах ще навіть не намагалися повторюватися. Навпаки, кожне спілкування виштовхує на поверхність все нові й нові непроговорені напрямку.
Коротко за тематиками випусків (не за порядку виходу).
Театральні реалії розглядали із Іваном Даниліним, який випустив найпершу прем’єру 2023 року, з Олею Турутєю-Прасоловою дослідили особливості сприйняття «Лісової пісні» в Україні та Португалії.
Сторінки Театру для дітей погортали із Іриною Ципіною, а вуличками Театрального маркетингу пройшлися із Андрієм Майбродським – інструментом глибинного інтерв’ю розбирали вплив театральної реклами в місті Дніпро, а тему ситуативного smm досліджували із Катериною Тарасовою на прикладі тони мемів навколо приїзду Джо Байдена до Києва (відеопокликання наведені у розділі нижче).
Основи законотворчості, за яким працюють заклади культури, й час вони відрізняються ід підприємств, розбирали із Іриною Подоляк.
Законодавчі шпаринки, крізь які на сцену державних театрів прослизають мовсквороті «золоті теля», детально обговорили із Іриною Фаріон.
Розмовою із Олександром Онищенком заклали підвалини для серії «Театр на лінії фронту», з Любов Базів – серії ЗМІ, що пишуть про театр. І спілкуванням із Іриною Мелешкіною спробували осягнути перші 100 років Музею театрального, музичного та кіномистецтва України.
А до дня народження назви «Театральна риболовля» у форматі дайджесту поговорили про П’ЯТЬ РОКІВ проєкту, про його сприйняття в театральному світі.
«ТЕАТРАЛЬНА РИБОЛОВЛЯ» В ЗМІ
Попередній рік як почався підбиттям підсумків (із Любов Базів на сторінках «Укрінформ»), так й продовжився вже першими числами нового року. Етери почалися щільненько: 2 січня, 3 січня…
Записи відеовключень, передач за участі та радіоетерів збирається на ютуб-каналі «Театральна риболовля».
ТЕАТРАЛЬНІ ТРЕНДИ
За пару тижнів до офіційного запуску ChatGPT на території України, експериментальні запитання щодо українського театру «Театральна риболовля» вже сформулювала та отримала на них відповідь.
От щодо захвату від почутого театралам навряд доведеться радіти.
Чи стане розуміння визнати, що це вирок штучного інтелекту теперішній медійній бездіяльності?
А першого дня київського візиту ірландського актора Джека Глісона (Jack Gleeson), виконавця ролі Джоффрі Баратеона у серіалі «Гра престолів», вийшов мікрофрагмент його прес-брифінгу.
Основний матеріал його спілкування із акторами Київського ТЮГа та друзями театру ще попереду.
СИТУАТИВНИЙ SMM
Досить нерішуче – до флешмобу щодо прискорення отримання Україною «леопардів»…
Більш масово та впевненіше – до візиту до української столиці Джо Байдена.
Українські театри роблять спроби розібратися із маркетингом в цілому, та із ситуативним smm зокрема.
Розбір та практичні блоки з цього питання – від із Катерини Тарасової, smm-ліда креативної агенції «Vertigo».
Нарізка найвеселішого зі скандалів Київського ТЮГа а ютубі «Театральної риболовлі» – у мемо-оформленні.
ТЕАТРАЛЬНІ СКАНДАЛИ
Січнем пройшла гаряча фаза у спробі Віктора Гирича повернутися до втраченого керма Київським театром для дітей та юнацтва.
Якщо зовсім коротко, то після перемоги Слави Жили, було подано в суд на неправомірність такого рішення, й через процесуальні процедури суд ухвалив скасування. Наступного дня після звільнення, директор Департаменту КМДА Сергій Андияк прийшов призначати обраного «виконуючого обов’язки», й у звичній менторській манері став пояснювати «ефективність» призначення Максима Міхайліченка, персону прогиричеського табору.
Проте, протягання виявилося настільки непідготованим, що пішло по шва прямо на зборах трупи.
Наступного разу Сергій Анжияк мав нагоду підготуватися ретельніше. Але не дуже скористався такою нагодою.
Очевидно одне – кандидат від Віктора Сергійовича не пройшов, а самого його набагато більше тепер цікавить пошук відповідей щодо нерухомості театру, яка у дивний спосіб опинилася приватній власності його дружини Анжеліки Гирич.
Тобто, продовження буде.
Тільки вспокоїлося трішки після Київського ТЮГа, як Дмитро Вівчарюк публікує допис із закидами в бік адміністрації Національного театру оперети.
Й тут ще варто чекати на продовження…
Гучним ляпасам театрам пролунало рішення Комітету з присудження Премії ім. Леся Курбаса, згідно з яким, жодна з 21 вистави, не дотягла до планки Премії.
Ну й до того Лесь Подерв’янський в інтерв’ю Яніні Соколовій накинув на Міністерство культури…
У загальному плані театральні розбірки вимальовуються в певні тенденції, осмислення яких ще попереду.
А поки – максимально прозорий текст без відбитків пальців.
Поки що без відбитків.
ТЕАТРАЛЬНЕ РЕТРО
Ну й почали додаватися матеріали початку широкомасштабного вторгнення.
З цього відео рік тому блогерський театральний проєкт перетворився на театральне інформаційне агентство із посекундною фіксацією ТЕАТРУ ЧАСІВ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОГО ШИРОКОМАСШТАБНОГО ВТОРГНЕННЯ.
У переддень весни 2022 вийшов текст про відтермінований війною театр.
Допубліковуються інтерв’ю, записані всього лише у післякорантинному Ковелі під час I Відкритого фестивалю театрального мистецтва «Театральна осінь» – вийшла серія із Юрієм Паскаром.
ТЕАТРАЛЬНИЙ ЮТУБ
Канал отримав вітання від відео-хостингу з нагоди перетину межі у чотири сотні відео.
Зупинятися ніхто й не збирається!
Далі буде!
Наступний дайджест вийде першими числами квітня 2023-го.