Театральний дайджест #4 (27)

Театральний березень припинився занадто раптово – карантинно.

КАРАНТИН

Звісно, найрезонанснійнший темі на порталі було приділено відповідну увагу.

Перше дослідження хронолізувало реакцію українського театру на Coronaviridae.

А вже наступним – зафіксовано театральну карантинну діджиталізацію театрів. У тому числі й карантинний День Театру.

А виходячи з того, що карантині терміни тривають – театральний креатив вмикається – то наступні серії діджиталізації не за горами.

ТЕКСТИ ПРО ВИСТАВИ

ЮВІЛЕЙ ВИСТАВИ

Навколо п’єси «На початку і наприкінці часів» Павла Ар’є на порталі зібралося достатньо матеріалів. А п’ятиріччя вистави «Сталкери» (реж. Стас Жирков) стало чудовою нагодою й про ювілей написати, й структурувати усе наявне по темі.

ФЕСТИВАЛІ

Про останній докарантинний фестиваль Pro.Act Fest, партнером якого виступила «Театральна риболовля» вийшли огляди на порталі.

Й це ще не все. Відлуння Pro.Act Fest ще буде.

ПЕКТОРАЛЬНІ ВІСТІ

Премія «Київська пектораль» традиційно дивна. Шорт-лист номінантів оголошують, офлайнову церемонію вимушено скасовують, про плани перенесення – виключно щось дуже неконкретне…

«Театральна Риболовля» розпочала проект #пропектораль з оглядами конкурсних вистав. Одна за одною замальовки більшість з 54 цьогорічних номінантів. У березні вже вийшли тексти про номінації дитячих та драматичних вистав:

Зрештою, церемонія все ж відбулася. Сталося це віртуально та абсолютно без промоцій та анонсів (як, власне, й все всередині цієї премії). 2 квітня на ресурсах Департамента культури КМДА оприлюднили перелік переможців (чомусь, без номінація оргкомітету). Супроводжувалося це досить кастарного вигляду відеороликом, у якому переможців оголошують театральні діячі.

ВІДЕО

Рубрика «Вистава у записі» на порталі «Риболовлі» має давнє коріння та регулярний графік виходів. З останнього – «Сон» Олексія Кравчука – запис Луганського театру ляльок.

Під час карантинного массового відкриття відеоархівів світових театрів, ця рубрика тимчасово стає на паузу. Відеорозділ акцентується на інших театральних родзинках, як, наприклад, «Театральна поезія». Свіжепредставлена робота «Наше» авторства Юрія Радіонова у виконанні Захара Андреєва (театрально-естрадна студія «Теларії» – цьогорічний пекторальний лауреат номінації «Кращий народний театр»).

ПІДСУМКИ

Оглядові тексти про події 2019 року увійшли до фази прогулянок театральними містами країни.

У березні вийшли Одеський та Рівненський часописи.

КРУПНИМ ПЛАНОМ

З акцентів цього місяця на порталі. Поповнюється База знань «Театральної Риболовлі». Це й каталог творчого шляху українських режисерів (від перших кроків до найактуальніших та найочікуваніших прем’єр). Таких у березні вийшло два – сторінка Івана Уривського та Тамари Трунової.

До Міжнародного дня лялькаря опубліковані роздуми про «Недовикористаний всесвіт театру ляльок» та зібрано під один дах каталог Театрів ляльок України.

А до дня народження гетьмана України, вийшла оглядом «Театральна Мазепіада» з роздумами про відсутність героїчного образу історичних постатей у культурі. Антологія постановок про Івана Мазепу – тут.

Ну й традиційна рубрика щомісячних оглядів українських театральних прем’єр – врожай лютого тут.

Наступний дайджест «Театральної риболовлі» вийде першими числами травня 2020.