Театральний дайджест #12 (23)

Грудень одразу започатковує свої зимові правила, тому щомісячний дайджест виходить разом із перший снігом за вікном… До завершення календарного року – геть нічого – одна дванадцяти частинка. А чим завершилася театральна осінь – в огляді «Театральної риболовлі».

Тож…

SMART В ТЕАТРІ

Чому «Клепка має бути»?
Яке відношення до театру має розумне споживання?
Та, врешті, чогоу люди ходять до театру?

Відповіді на ці питання шукали наживо під час теплої зустрічі у ТРК «Проспект» із представниками по обидві боки рампи – люди театру та споживачі культурного продукту.

Тут про передпосилки, концепцію, та реалізацію. А тут – колекційний фотозвіт з події.

ФЕСТИВАЛЬ-ПРЕМІЯ GRA ТА ТЕАТРАЛЬНІ ТЕКСТИ

Відбулася одна з найголовніших подій театрального життя країни!

В Києві пройшов фінал II Всеукраїнського театрального фестивалю-премії GRA. Насичений тиждень із 12 вистав-фіналістів продемонстрував впевнений рух вперед самого фестивалю та невпинно зростаючий інтерес до нього.

Другий рік поспіль «Театральна риболовля» робить огляд вистав, напередодні офіційної церемонії нагородження публікує свої суб’єктивні підсумки (Частина 1, Частина 2, Частина 3), і згодом порівнює їх із офіційним вироком міжнародного журі.

 

Цьогорічна церемонія в Національному театрі ім. Івана Франка в режисурі Влади Белозоренко та із блискучим конферансом Яніни Соколової, залишила по собі приємний післясмак.

Решта переглянутих вистав чекає на свою описову частину. Крім вистав ГРИ окремо було про роботи Національного театру ім. І. Франка.

ТЕАТРАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ ТА МЕНЕДЖМЕНТ

На замовлення Університету сучасних знань розробив та вичитав лекційний курс Креативного менеджменту на театральних кейсах. Структурування поокремих театральних броунівських рухів цілком піддаються систематизації, та за бажанням можуть стати основою подорожньої карти впевненого розвитку театрів.

Маркетинговим спостереженням було присвячено огляд того, як київські театри користуються підготованою атмосферою «Чорної п’ятниці».
Короткий висновок – користуються не дуже за одиничними виключеннями.

 

КРУПНИМ ПЛАНОМ

Де пролягав творчий шлях режисера Станіслава Мойсеєва з 2017 року й до теперішньої його нової роботи на сцені «Дикого театру» з’ясовували в інтерв’ю напередодні прем’єри.

Куди і з яких причин зникає тепер вже екс-театральна блогерка Мар’яна Янкевич дізнавався в рамках прощального інтерв’ю.

Театральними стежками Коломиї віртуально прогулявся від давніх часів зародження міського театру і до сучасного його проактивного руху.

 

На порталі «Театральної риболовлі» відбулися дві трансляції із закордонних фестивалів.

Один день з життя «Двох панянок у бік півночі» (реж. Тамара Трунова, Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра) на мюнхенському фестивалі, на сцені Theater LEO 17.

 

Та в режимі тижневого щоденника – трансляція участі студентів кафедри мистецтва театру ляльок Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім Карпенко-Карого (майстерня Леоніда Попова) в Studio Festival (Тиргу-Муріш, Румунія).

 

УКРАЇНСЬКІ ТЕАТРАЛЬНІ НОВИНИ

У новинному розділі цього місяця йшлося про державні нагороди. Та підбивалися підсумки XV Міжнародного театрального фестивалю жіночої творчості ім. Марії Заньковецької (Ніжинський академічний український драматичний театр ім. М. Коцюбинського).

ЛЬВІВ СКАНДАЛЬНИЙ

Львівський театр ім. Марії Заньковецької продовжує бути ньюсмейкером на теми, далекі від творчості.

Крапку в історії припинення контракту із актором Ярославом Кіргачем поставили під час творчого конкурсу, в якому переміг його суперник Іван Довгалюк.

 

Але це двомісячне протистояння оголило інші наріжні проблеми всередині театру, та у вигляді не прихованого конфлікту вилилися у не продовження контракту із головним режисером театру Федором Стригуном та народною актрисою Таїсією Литвиненко.

Хронологія Львівської кризи Заньковецької за посиланням.

 

ТЕАТРАЛЬНА АНТОЛОГІЯ

Підрахунки українських театральних прем’єр листопада зафіксували цифру в 28 вистав.
Перелік їх – у новому форматі каталогу на порталі «Театральної риболовлі».

Антологією місяця стала тема Голодомору в театрі.
Першим зверненням до матеріалу зібрано 13 вистав. Процес триватиме й надалі.

 

Наступний дайджест «Театральної риболовлі» вийде вже першими числами 2020 року.
Насиченого театрального грудня!