640 тисяч Гічкоку під хвіст
Час від часу повертаюся до тем, які вже детально висвітлювалися та розбиралися на порталі «Театральна риболовля». Частіше за все – історія отримує нове продовження.
От, власне, «Криворізький Диснейленд» (споруда Криворізького театру ляльок) виявився мертвонародженим (хто б міг подумати!).
Історія ця за своєю сутністю, зовсім не про театр, а про «вправних господарників», ну і зовсім трошки про методи відмивання бюджетних грошей.
Для себе розглядаю цей інфопривід виключно як структуризацію опублікованих раніше матеріалів порталу.
Хронологія наступна.
Вересень 2018 року. Сайт Криворізького міськвиконкому публікує матеріал про започаткування в місті проекту «Криворізький Диснейленд», наведені фотографії з робочої зустрічі на території майбутньої визначної споруди. Мер наголошує на планах вже до кінця 2018 року завершити проект і виділити з міського бюджету кошти на його реалізацію в 2019 році.
Піарні матаріали поширюються комунальними засобами масової інформації.
На порталі «Театральна риболовля» виходить огляд запропонованої владою нісенітниці (від сумнівної якості самого архітектурного вирішення, до якісних показників роботи Криворізького театру ляльок).
Матеріал отримує розголос соцмережами, передруковується місцевими ЗМІ.
Про одіозний задум «Криворізького Диснейленду» говорю в ефірі незалежної медіа-платформи Кривого Рогу «Expert-KR».
Під кінець 2019 року, коли за пафосними лозунгами міського голови Диснейленд мав би вже на повну працювати, засідання міської ради приймає рішення про повну відміну проекту, про що повідомляє на своїй сторінці у фейсбук та у блозі депутат Криворізької міської ради Микола Дектярьов.
«При проведенні повторного технічного обстеження по об’єкту виявлено, що погіршився стан будівельних конструкцій споруди, у зв’язку з чим їх визначено аварійними і такими, що не підлягають реконструкції. У зв’язку з цим, подальше проектування даного об’єкта є недоцільним».
Цікаво, що муніципальні ЗМІ з цього приводу чомусь новини не зробили, та про цільове призначення використання бюджетних коштів (432 тис. грн. у 2018-у, та 210 тис. грн. у 2019-у) на никому не потрібну проектну документацію не запитали.
Власне, сам театр продовжує «працювати» (хоча, більш точне визначення – травмувати). Про травматичне «Вовченятко» (реж. Віталій Гольцов) було тут. Але театр не стоїть на місця, а продовжує пробивати дно. Ось, наприклад, з колекції #травмамистецтвом – постер вистав зі сторінки театру у фейсбук (наводити відео не наважуся, переймаючись психічним здоров’ям читачів порталу).