Театральний дайджест #10-11 (56)
Підсумки вересня підбивали радійно (із відеоверсією на ютубі), а тут вже й жовтня як не бувало. Дві третини воєнної осені вже позаду, з усіма підло-підступними руснявими колінцями, ракетами, дронами та блекаут-спробами.
Театральні прем’єри (24 вересневих та 27 жовтневих), фестивальні події («Вересневі самоцвіти» Кропивницького, ужгородська «Інтерлялька», дні «Золотого лева» у Львові та «Комора» у Кам’янці-Подільському). І це лише про позитивне – всі театральні зашквари, звільнення та п’єси оперної сцени та кінологи «Довженко-центру» – предмет дослідження іншого «риболовного формату – «24 миттєвості війни» – (п’яте число вийшло 13 вересня, незабаром – наступне).
Хоча про потяг «високорозвиненої нації, згодованої з молоком матері великим російським мистецтвом» до прекрасного у вигляді ракет по Миколаєву, в результаті чого зазнала шкоди будівля Миколаївського академічного художнього драматичного театру, його внутрішній дворик. Благо, обійшлося без людських жертв.
Віднині слово «російської» не просто викреслено з назви, а ще й ВИПАЛЕНО ракетним ударом.
Злості вже давно ніякої.
Одне презирство до імперського колоса.
А Миколаївський театр відновиться, Артем Свистун у цьому повністю переконаний, й всі разом зробимо так, щоб це сталося якомога скоріше.
А поки – дайджест вересня-жовтня – такого, яким він був на «Театральній риболовлі».
ТЕАТРАЛЬНІ МІСТА УКРАЇНИ
Географія воєнного часу – не порівняна із мирним часом: свої обмеження і з пересування, і б безпекою, і з функціонуванням театральних закладів. І разом з тим, добра п’ятірка українських міст потрапила до відео об’єктиву – частина вже змонтована та опублікована, інша – чекає своєї черги на монтажному столі.
З визначних ознак воєнного часу – театр у бомбосховищах.
Цей напрям розвивається незалежно один від одного в різних прифронтових містах.
Матеріал на ютубі – Арт-простір «Бомбік» у Кривому Розі.
У тому ж Кривому Розі виявлені та налагоджені зв’язки із театральною студією, які долучають до мистецтва з юних літ, та проходять шлях пізнання «Театральною абеткою».
Був у них на літеру «Б» – блогер.
ТЕАТРАЛЬНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ
В одній розмові, в іншій, в третій – запитую, чому б не зробити було таке, або запровадити інше… Частина театральних керівників дивляться уважно, щось про себе там тихо думають, а в голос, пропускаючи «де ти взявся на мою голову», говорять, що цього не можливо, тому що неможливо ніколи. Ну й сиплять своїми шаблонними відмазками, мовляв «на яку посаду ми поставимо smm-ника? в штатному розкладі такої одиниці немає», «на це не виділяють кошти», «ми не можемо тримати в штаті дизайнера» ну й подібну маячню.
А потім дивуються, чому їх афіші – із хештегом #травмамистецтвом, а про події (а іноді й про сам театр) взагалі мало хто знає.
Тож, театральних нитиків та адміністративну безпорадність виніс за дужки. А у фокусі – театральні керівники, які останнім часом взяли й зробили! В своїх масштабах, різною кількістю ресурсів, проходячи через формування команди…
У кожного зі співрозмовників – вражаючий кейс із досить практичними прикладами між БУЛО та СТАЛО.
СЛАВА ЖИЛА
А потім – раз, і Департамент культури КМДА пустився до формалізму, й вдався до театральних звільнень. Але це дещо інша історія, час якої в «Риболовлі» ще попереду.
ТЕАТРАЛЬНІ ПРЕМ’ЄРИ
З більш ніж 50 прем’єр вересня-жовтня переглянув десять, й щодо декілька з них вийшли відеозамальовки.
ТЕАТРАЛЬНІ ФЕСТИВАЛІ
Театральний фестиваль воєнного часу – ніякий не оксюморон!
Так, подібне відбувається.
Змінюються, звісно, цілі та завдання.
Мистецькі свята, які супроводжувалися широким медійним та рекламним розголосом – нині проводяться в умовах івентомаскування, й навіть фотографії з події публікуються кілька днів потому.
Чотири дні в Кам’янці-Подольському на VIII Театральному фестивалі «Комора» – це 15 вистав, які зібралися в історичному місті, у затишній дружній атмосфері. Це вистави на будь-який смак за жанром, тематикою та поглядом на театр.
В рамках фестивалю відбулася низка майстер-класів від членів журі.
Основний напрям від «Театральної риболовлі» – театральний маркетинг.
Кадри, відзняті із «риболовом» місцевими телевізійниками – вже доступні.
А Театральний Кам’янець від «риболова» – скоро буде.
Хвилею спогадів накрило від минулорічного «Homo Ludens» у Миколаєві, «Театральної осені» у Ковелі, херсонська «Мельмомена Таврія» без «3 сентября»…
Буде ВЕЛИКА ПЕРЕМОГА, відбудуться улюблені ФЕСТИВАЛІ!
ТЕАТРАЛЬНІ РОЗМОВИ «ТЕАТРАЛЬНОЇ РИБОЛОВЛІ»
Намагаюся уявити собі ситуацію, коли настає момент – нічого нового в театральному світі не сталося – про все вже сказано, про все написано, вистави всі передивлені…
І не виходить! Навіть в умовах мисленнє́вого експерименту.
От і зараз – прем’єру під час війни зіграли в Харкові.
В Харкові!
Хто вони, ці відчайдухи?
Перша частина інтерв’ю-знайомства із Незалежним музичним театром «057»
ТЕАТРАЛЬНІ РЕЙТИНГИ та БАЗА ЗНАНЬ
Походження «Народного ТОП-100» – не тема цієї розмови – намалювали, так намалювали.
Критичніше в цьому – рівень театрального проникнення у свідомості кого б то не було – реальних опитаних, чи авторів-укладачів «Трьох найвидатніших українців всіх часів».
Знаність українського театру навіть в Україні не перевищує 3%!
Сумнота!
Натомість у Каталозі режисерів сталося поповнення!
Зібрана база творчих проєктів режисерки Людмили Колосович, яка нині очолила та займається відновленням Донецького драматичного театру, який після авіаудару, релоковано з Маріуполя до Ужгорода.
ГОВОРЯТЬ ІМЕНИННИКИ
З «говорящих» іменинників звітним періодом були:
СИТУАТИВНИЙ МАРКЕТИНГ
Інтернет-мем, твіттер-скрін тощо.
Автори соцмережевих акаунтів максимально оперативно реагують на порядок денний як на лінії фронту та і на тилові перипетії.
Влучне від театрів – справжня рідкість. Однак, коли таке трапляється – маємо подію.
Врожайним на меми став день, коли кримський міст втомився.
Не офіційний профіль Театру на Подолі (поезія)
Офіційний профіль Театру на Лівому березі (відео)
Гарно покуражилися навколо «театру по 40 грн» на фоні «розпові вчительке».
ТЕАТРАЛЬНІ СКАНДАЛИ
Відбулася 19 вересня більш ніж цікава прес-конференція ГО «Громадський рух Почайна», назва якої звучала: «Чи займаються у Департаменті культури КМДА некультурними справами?»
Цікавість ситуації в тому, що захід легітимізував низку фактів, про які, як то кажуть, всім все давно відомо. Тепер це у документальному публічному просторі.
Інша справа, у який спосіб це сталося, й чи головний заявлений спікер – заступник директора департаменту культури – начальник управління економіки та фінансів КМДА Геннадій Яворовський – саме та особа, яка додає ваги озвученим звинуваченням. Щонайменше, жодного разу конкурсне засідання за його участі не проходило без порушень законодавства, що регулярно висвітлювали ресурси «Театральної риболовлі».
Але то інше питання.
З понад годинної прес-конференції, театру було присвячено не так вже й багато.
Але було.
Щонайменше пролунали відомості про кримінальні провадження навколо виявлених епізодів під час перевірок Малої опери та Київського театру оперети.
Про деякі факти вже йшлося в оглядах «Театральної риболовлі», за розвитком деяких епізодів цікаво спостерігати, й отримати більш детальну інформацію: підтверджувальну, або спростувальну.
У запропонованому п’ятихвилинному ролику – нарізка театральних епізодів + посилання на повну версію прес-конференції, кому цікавить ширша палітра діяльності Департаменту культури.
Ну й тим часом залізобетонний Харків ніяк не може розпрощанися із московською прошивкою у вигляді «російського» в назві міського драматичного театру. Ну й з Пушкіним в його назві.
Депутати Харківської обласної ради 20 вересня під час сесії не змогли розпрощатися ані з «сонцем російської поезії» в назві міського театру, ані навіть зі словом «російський» там само.
Голова фракції партії «Європейська солідарність» в облраді Галина Куц виступила щодо цього під час засідання.
ТЕАТРАЛЬНИЙ РЕЛАКС
Ну й з відпочиваючого…
Старший по «Загону Кіноманів», а в нещодавньому – актор Львівського театру Лесі Віталік Гордієнко – ще той рибалка.
Звісно, пройти повз таке «Театральна риболовля» просто не могла.
Ну й текст! Звісно, який текст!